דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: מטרות ושימושים 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2225 פעמים ]

כאשר בוחרים לבצע בדק בית, יש לכך סיבות שונות. חשוב להבדיל בין הסיבות שעומדות מאחורי הרצון שלנו לערוך בדק בית כדי להבין מה ניתן להרוויח ממנו. הגדרה של היעדים משפיעה גם על הדרך שבה אנחנו מבצעים בדק בית.

המטרה הראשונה של בדק בית – המטרה שמניעה את רוב מי שבוחר לעשות בדק בית לפני קנייה של כל נכס שהוא – היא לגלות פגמים בבנייה שלו. בדק בית נועד קודם כל להכיר באמת את הבית שהלקוח שמזמין את הבדיקה חושב לקנות. עבור רוב האנשים, תחום הבנייה ותחזוקת הבתים הוא תחום שבו אין להם הבנה רחבה ומלאה. כדי להימנע מקניית נכס פגום, אנשים רבים מבקשים להיעזר בבעלי מקצוע שייסעו להם לבדוק את הנכס בעיניים מקצועיות שיכולות לגלות דברים שהאדם מן הישוב איננו יכול לגלות. בדק בית זה מאפשר לקונה הפוטנציאלי לדעת אם הבית שהוא חושב לקנות באמת ראוי לקנייה או שמא עדיף לוותר עליו. כך נמנעת קנייתם של בתים פגומים באיכות בנייה ירודה שמסתירים תקלות ופגמים מסוגים שונים.

במידה ומתגלים פגמים בבית במהלך ביצוע בדק בית הקונה הפוטנציאלי יכול לבחור אחת מכמה אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לוותר על הקנייה ולחפש בית אחר. כך הוא מקבל את התוצאות של הבדיקה, עובר לעסקה אחרת שגם עבורה הוא יבצע בדק בית. כשאר מדובר בבית שמצא בבנייה ישנה אפשרות נוספת: אפשר לדרוש מהקבלן האחראי לתקן את כל הפגמים שנמצאו במהלך בדק בית. כך הבדיקה מקבלת יעדים נוספים. מצד אחד היא מאפשרת ללקוח להיות בשליטה מלאה על תהליך הבנייה של הבית שלו ולדאוג לכך שלא יהיו פגמים בתהליך הבנייה. מצד שני היא יכולה לשמש כמנוף ללחוץ באמצעותו על הקבלן. הקבלן נוכח שיש מי שמפקח על העבודה שלו ולכן הוא יקפיד יותר על העבודה שהוא מבצע. בדק בית הוא ההוכחה שהלקוח איננו עיוור ואי-אפשר לעבוד עליו – יש לו עיניים מקצועיות שמסייעות לפקח באמת על העבודה ולמנוע בנייה מלאה בפגמים.

אפשרות נוספת היא שימוש בביצוע של בדק בית כמנוף למשא ומתן. הקונה יכול להשתמש ברשימת הפגמים שנמצאו כדי ללחוץ על המוכר להוריד את המחיר של הבית. הדבר נכון גם במקרה של קנייה של בית חדש וגם במקרה של קנייה של בית מיד שנייה. על-ידי כניסה למשא ומתן ושימוש ברשימת הפגמים כמנוף או כקלף ניתן ללחוץ על הצד השני כדי שיוריד את המחיר בצורה שהולמת את הפגמים שנמצאו. המוכר, כמובן, יכול לוותר על המכירה ללקוח המסוים ולנסות למכור למישהו אחר שאינו מודע לפגמים. עם זאת, כיוון שיש תיעוד רשמי לפגמים בידי החברה שביצעה בדק בית הרי שכל מוכר ייזהר שלא לנסות למכור את הנכס מתוך הצגת מצגת שווא. בדק בית הוא קלף שניתן בהחלט להשתמש בו במהלך משא ומתן על מכירת נכס אך יש להשתמש בתבונה ומתוך הבנה של המגבלות שלו.

במקרים קיצוניים, הבדיקה של חברת בדק בית יכולה לשמש לקוח מאוכזב ומרומה בבית המשפט. זהו התפקיד הסופי של בדק בית: ציודו של הקונה בכוח שבו יוכל להשתמש במידה והוא מרגיש נפגע ומרומה במקרים קיצוניים של קניית בית או נכס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב